Bulut tabanlı internet platformu üzerinden hizmet veren ve şirkette herhangi bir telefon santrali bulundurmaya ihtiyaç duyulmayan yeni nesil telefon sistemine literatürde bulut santral adı verilmektedir. Bulut santral teknolojisi kapsamında, internetin olduğu her yerde sanal bir santral kurulabilecektir. Bu sayede eski sistem telefon santrallerinin sağladığı bütün özellikler rahatlıkla kullanılabilecektir. Analog şeklinde oluşturulan telefon santrallerinden bulut santrallere geçilmesiyle birlikte, internetin olduğu her yer artık telefonların kullanılabileceği bir ofis haline gelmiştir. Eski sistem karmaşık telefon santral yapısından kurtulmak; daha teknolojik, daha kullanıcı dostu ve daha rahat bir arayüze sahip olmak isteyen şirketlerin bulut santral teknolojisine geçtikleri görülmektedir. Herhangi bir şekilde destek ücreti ödenmeyen bulut santral teknolojisinde, aynı zamanda şubeler arasındaki maliyetler de en aza indirilebilecektir.

Bulut Santralin Avantajları Hakkında

Öncelikle bulut santrallerin herhangi bir şekilde yatırım maliyetleri yoktur. Yani sistemin kurulması için herhangi bir şekilde kurulum ücreti ödenmez. Sadece aylık abonelik sistemine göre belirli kira bedelleri ödenecektir. Bulut santral teknolojisinde bir taahhüt bulunmaz. Böylece istenildiği zamanlarda, rahatlıkla hizmetin sonlandırılması yoluna gidilecektir. Bulut santraller, profesyonel ekipler tarafından dakikalar içerisinde hazırlanır ve kurulumunun ardından hemen kullanılmaya başlanır. Bulut teknolojileri, datacenter ortamında barındırılmaktadır. Böylece herhangi bir şekilde elektrik veya internet kesintisinden etkilenmemektedir. Bulut santralleri, statik IP adresleri üzerinden erişime izin vermektedir. Bu sayede ataklar önlenir ve sistem üzerinde tam donanımlı bir güvenlik prosedürü uygulanır. Sistemin güncellemeleri ve bakımları ücretsiz olarak yapılırken, 7 gün 24 saat boyunca kurucu firmadan destek alınabilir.

Bulut Santrallerin Kullanımı

Bulut santral teknolojisinin kullanımı çok kolaydır. Özellikle Arayüz tamamen kullanıcı dostu şeklinde tasarlanmıştır. Raporlamalar, ses kayıtlarına ulaşım ve meşguliyet derecesini görüntüleyen panellere ulaşım sayesinde işlemlerin hepsi tek bir tıkla gerçekleştirilebilir. Bulut teknolojisinde yüksek bir çağrı kapasitesi kullanılır. Dış hatların ve dahilide bulunan telefonların arttırılması, bulut santrallerde çok kolay ve maliyeti olmayan bir durumdur. Her bir dahili santral artırımında yeni bir telefon kullanmak yeterli olacaktır. Lokasyonda bulunan uzun süreli internet kesintilerinde ise çağrılar otomatik olarak sistemde tanımlı cep telefonlarına yönlendirilecektir. Bulut Santral ile CRM teknolojisini hızlıca entegre edilebilir. Sanal santraller, internetin bulunduğu her yerde kullanıldığı için, yer değişikliklerinde de taşıma işlemi çok kolay adımları içermektedir.

Bulut Santrallerin Özellikleri

Bulut santrallerde firmalara özel sesli karşılama menüleri oluşturulur. Bu sayede firmanın istenilen departmanına rahatlıkla ulaşım sağlanabilir. İstenilen şekilde gelen çağrıların kuyrukta bekleme stratejileri oluşturulabilir. Şirket personelinin hepsinde, bulut santral üzerinden bir dahili numara oluşturulabilir. Sanal santraller sayesinde eş zamanlı ortaya çıkan sınırsız sayıdaki çağrı rahatlıkla kontrol edilebilecektir. Mesai içerisinde ve mesai dışarısında gelebilecek aramalara karşı, farklı karşılama teknikleri ve senaryoları belirlenebilir. Ortalama bekletme süreleri, konuşmaların uzunluğu ve hedef kitlenin kuyruk bekleme anındaki reaksiyonları da, bulut santralleri kontrol panelleri üzerinden kolaylıkla izlenebilir.

Bulut Santrallerin Kurulumu

Bulut santraller, yetkili bir sistem firması tarafından rahatlıkla kurulumu gerçekleştirilecek uygulamalardır. Fiziksel bir santral cihazına veya kontrol sistemine gerek kalmaz. İnternet platformu üzerinden kurulumu yapılacak sistem, kontrol panelleri üzerinden yönetilebilir. Aynı zamanda bu sayede hiçbir şekilde teknik destek maliyeti oluşmayacaktır. Sistemde istenildiği gibi telefon raporları incelenebilir veya konuşmanın detayları raporlama şeklinde istenilen departmana aktarılabilir. Sadece bilgisayar ve internet sayfası üzerinden gerçekleştirilecek olan kurulum sayesinde, artık maliyetlerin düşürüldüğü avantajlı görüşme ücretlerine kavuşmak mümkün hale gelecektir.   

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.