BIG THREE (ÜÇ BÜYÜK)

Neden Big Three? CIC Yapısında bulunan en büyük 3 Sub-Sistem;

  • IP (Interaction Processor)
  • TS (Telephony Services)
  • Notifier

Image result for pureconnect

IP (Interaction Processor)

  • Sistemde herhangi bir event (durum) oluştuğunda, sisteme, oluşan bu duruma göre nasıl davranması gerektiği direktifini bildiren Sub-sistemdir.
  • IC Platformu içerisinde kullanılan bütün handler’ların yönetimi bu Sub-sistem tarafından gerçekleştirilmektedir.

Image result for pureconnect

TS (Telephony Services)

  • IC Sub-sistemleri içerisindeki en kritik öneme sahip 3 temel komponent’den bir tanesi olup Gateway’leri de içeren donanım katmanı ile konuşan tek Sub-sistemdir.
  • Bütün Telephony event’leri (yani Türkçe deyimiyle gelen çağrıları, DTMF tonları yani basit tabirle tuşlamaları ve kapanan çağrıları v.s.) algılar.
  • Ayrıca çağrıların transfer ve konferans operasyonlarını, ses kayıt işlemlerini ve ayrıca anons çalınması v.b. işlemlerini de üstlenmektedir.

Image result for pureconnect

Notifier

  • IC Sub-sistemleri içerisindeki en kritik öneme sahip 3 temel komponent’den bir tanesi olup, IC platformundaki diğer komponentlerle iletişim kuran bir hub vazifesi görmektedir.
  • IC Platformu’nun kalbidir ve diğer bütün komponentlerle haberleşebilmek için TCP/IP protokolünü kullanır.
  • Sağlamakta olduğu kritik servisler arasında;

    • Güvenlik: Başka uygyulamaların içeri sızmasını zorlaştıracak özel bir haberleşme içeriği kullanmaktadır.

    • Ölçeklenebilirlik: Sadece işlem ile ilgisi olan komponentlere bilgilendirme ve uyarı mesajları gönderilerek, IC platformu’nun çok daha fazla sayıda kullanıcıyı ve çağrıyı destekleyebilmesi sağlanır.

  • Sağlamakta olduğu kritik servisler arasında;

    • Gerçek-zamanlı Güncellemeler: Supervisor’ların müşteri temsilcileri’nin çağrıdaki durumlarını (Çağrıyı cevaplama, beklemeye alma veya sonlandırma gibi) anlık izleyebilmesi veya Admin’in herhangi bir kullanıcının erişim haklarında yaptığı değişikliğin, kullanıcı ekranına eş zamanlı olarak yansıyor ve görülebiliyor olması.

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.