Çağrı merkezleri, müşterilerden gelen problemleri yanıtlamak ve memnuniyetlerini arttırmak ile görevlidir. Bu noktada markalara ya da şirketlere göre çağrı merkezleri, uygun kullanıcı kesime dış arama da yapmaktadır. Ürün tanıtımı ya da kampanyalar konusunda bilgilendirme olarak da belirtilen dış aramalar, firmaların kazanç elde etmeleri açısından önemlidir. Çağrı merkezi dış aramalarında kaçınılması gereken hareketler nelerdir? Sorusunu yöneltenlerin ise müşteri geri dönüşlerine ve kampanyaların en iyi şekilde tanıtılmasına dikkat etmelerinde fayda vardır.


Gelen Aramaları Yanıtlamak

Çağrı merkezleri, otomatik dış arama yapmakta ve müşterilerin kampanyalar ya da ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmaktadır. Belirtilen aramalar sırasında merkezlerin iletişim numaraları müşteri tarafından öğrenilmektedir. O an için aramaya dönüş yapamayan ya da görmeyen müşteriler, bir süre sonrasında çağrı merkezi görevlilerini yeniden aramak isteyebilirler.

  • Bu noktada müşterilerden gelen çağrıların dikkate alınması temel unsurlardan bir tanesidir.
  • Çağrı merkezi dış aramalarında kaçınılması gereken hareketler nelerdir? Araştırmasını yapanların müşterilerin geri dönüşlerine dikkat etmeleri gerekir.
  • Müşteri kampanya ile ilgili kararını değiştirerek yararlanmak isteyebilir.
  • O an için aramayı görmeden kişi daha sonrasında geri dönüş yaparak kampanya hakkında bilgi almaya talep edebilir.

Belirtilen tüm bu durum markanın popülerliğini ve prestijini arttıracağı için gelen aramalara geri dönmekte fayda vardır.


Kampanya Hakkında Detaylı Bilgi Sahibi Olunmalı

Çağrı merkezi dış aramalarında kaçınılması gereken hareketler nelerdir? Noktasında, tanılan kampanya ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmakta da fayda vardır.

  • Kampanyayı bilen, promosyon süresi, avantajları ve ürün özellikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olanlar, karşı tarafa en iyi şekilde aktarım sağlayabilirler.
  • Kampanyanın detaylıca öğrenilmemesi, müşterinin de kafasında soru işareti ya da boşluklar yaşanmasına neden olur.
  • Dış aramaların bir amaç barındırması ve müşterinin ilgisini çekmesi de dikkat edilecek temel unsurlar arasındadır.
  • Çağrı merkezi görevlisi donanımlı ve bilgi sahibi olduğunda müşteriyi ikna etmek daha kolaydır.

Belirtilen unsurlara dikkat edildiğinde firmaların ya da şirketlerin dış aramalar ile elde edilen müşteri kitlesi hızlı bir şekilde artabilir.

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.