Çağrı merkezlerinde hem kaliteli ses seviyesini yakalamak hem de müşteri temsilcilerinin uzun süreli kullanabilecekleri kaliteli bir kulaklık nasıl olmalıdır, işte bu sorunun cevabını bu yazıda bulabilirsiniz.






 

Uzun ömürlü olması

Yoğun bir çağrı merkezinde uzun süren çalışma süresinde sağ kalabilecek şekilde tasarlanan ve uzun yıllar bozulmadan çalışan kulaklıklar seçilmelidir, kaliteli seçilen kulaklık işinizin daha az aksamasını sağlar ve toplam sahip olma maliyetinizi düşürür. Çağrı Merkezlerinde kablo seçimi , sünger değişimi ve kulaklıkların saklanma koşulları kulaklıkların ömrünü etkileyen faktörlerdendir.
 

Temsilciler için gün boyu konfor 

Hafif ve temsilcilerinizin daha az yorulmasını ve yapılan görüşmelerin daha verimli olması
Kulaklık ağırlıkları Mono Kulaklıkta 40-50 gram ve çift taraflı Duo versiyonu 60- 70 gram ağırlığında olmalı,
Ayarlanabilir taç bandı ve mikrofon kolu ile en ideal kullanım için önemlidir.
Ses seviyesinin ayarlanması, aramalarınızın sessize alınması ve daha fazlası kumanda birimi olmalı… 
 

Birinci sınıf ses ( Gürültü Engelleme )

Yüz yüze görüşme kalitesi ve daha fazla müşteri memnuniyeti, hem temsilcinin kulağında ortam gürültüsü azaltılmış ses hem de hava darbelerini engelleyen bir gürültü önleyici mikrofon gerektirir.
HD ses teknolojisi ile karşı tarafı net biçimde duyabilmesi önemlidir. Böylelikle, çevresel sesi azaltan hoparlörler sayesinde görüşmenize odaklanmanız daha kolay olur. Arka plan gürültü önleyici mikrofon, görüşmelerde sıkça duyulan nefes ve patırtı seslerini filtrelemesi önemlidir.
 

Tek Taraflı mı? Çift Taraflı Kulaklık mı?
 

Çağrı Merkezlerin de tek taraflı ( Mono Kulaklık ) veya çift taraflı ( Duo Kulaklık) kullanımı seçimi tamamen operasyonun iş modeline göre seçilmesi gereklidir.

Eğer yoğun konuşmaların yapıldığı, müşterilerin ikna edilmesi gereken bir satış durumu söz konusu ise, müşteri temsilcisinin müşterisine odaklanıp ikna etmesini istiyorsanız çift taraflı ( Duo kulaklık ) seçmelisiniz. Genellikle outbound çağrılarda zamanını outbound yaparak geçiren operasyonlar için tercih edilir.

Eğer Inbound bir operasyon ve çok fazla yoğun olmayan, agresif bir operasyonunuz yoksa, backoffice işlemleri yapılıyor ise tek taraflı ( Mono Kulaklık) seçimi daha doğru bir tercihtir.

 

USB Kulaklı mı? QD Kulaklık mı?

USB Kulaklık modelleri PC üzerinden soft phone kullanımları için uygundur. USB Kulaklıklar üzerinden entegre ses kartı olası dolayısı ile kaliteli ses alınabilmektedir. Ayrıca Ofis kullanıcılarıda ( UC veya Skype kullanıcıları) USB kulaklık modellerinden tercih etmeleri gerekir.

QD ( Quick Disconnect) model kulaklılar ise Çağrı Mekezi santrali ile entegre edilmiş Telefon , IpPhone ile uyumlu olması için tercihedilir. QD kulaklık ile birilkte telefon marka modeline göre ara kablo da kullanılması gerekir. En iyi kaliteli ses QD Kulaklık ile alınır.
Telefon markası Avaya, Genesys, Cisco, Polycom, Yealink Siemens, Alcatel ise Jabra veya Plantronics Kulaklıların QD modellerini seçebilirsiniz.
 

Dect Kulaklık ile Kablolu Kulaklık Kullanımı 

Dect Kulaklık ( Kablosuz kulaklıklar) Hem çağrı merkezleirnde hemde ofis kullanıcıları için ideal bir modeldir. Hareket özgürlüğü sağladığı gibi kaliteli ses, uzun görüşme süresi, uzun pil ömrü, kablosuz güvenlik, aynı anda 5 cihaz ile çalışma ( Masaüstü telefona, yazılım telefonuna, analog telefona ve 2 Bluetooth cihaza bağlayabilirsiniz.)

Kablolu Kulaklıklar Kaliteli ses ve maliyet açısından tercih edilebilir. Çağrı mekezlerinde ve analog/IP Telefon bağlantıları içinde kablolu kulaklık tercihleri yapılmaktadır.

Siz de kaliteli ve konforlu çağrı merkezi kulaklığı arıyorsanız aşağıdaki bağlantıdan çağrı merkezi kulaklıklarımıza ulaşabilirsiniz.

www.ctcomm.com.tr/cagri-merkezi-kulaklik

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.