DECT, “Dijital Gelişmiş Kablosuz Haberleşme” anlamına gelir; “Dijital Avrupa Kablosuz Haberleşme” olarak da bilinir. Bu da mantıklıdır, çünkü Avrupa kaynaklı bir standarttır.

Telsiz telefonu bir baz istasyonuna bağlamak için kablosuz telefon sistemlerinde yaygın olarak kullanılır. DECT, bebek monitörlerinden, endüstriyel uzaktan kumandalara kadar pek çok başka uygulamaya sahiptir. Ancak bu yazıda telefon sistemlerine odaklanacağız.

DECT, hem tüketici hem de kurumsal telefonlar için kullanılır. İkinci durumda, kullanıcıların çağrılarını kaybetmeden ofisteki hareket etmelerini sağlamak için bir PBX ( Santral ) ve bir kablosuz LAN ile kullanılabilir.

Standart çoğu ülkede yaygın olarak kullanılmaktadır. Wi-Fi ve Bluetooth gibi diğer kablosuz teknolojilere müdahale etmeyen 1.9 GHz frekans bandının yakınında çalışır.

“Çoğu ülke” diyoruz, çünkü Kuzey Amerika biraz farklı . ABD radyo frekans düzenlemeleri nedeniyle, ülke kendi standardını kullanmaktadır: DECT 6.0. Normal DECT ile neredeyse aynı olsa da, ABD standardını kullanan teknoloji başka yerlerde DECT sistemleriyle uyumlu değildir.


DECT vs Bluetooth: Güvenlik
 

Kablosuz konuşmalarınızın güvenliği doğal bir endişe kaynağıdır.

Dennis Majikas, bir servis mühendisi alıntı yapacak : “İnsanlar başkalarının kablosuz bağlantı aracılığıyla kendi çağrısına girmeleri mümkün olabileceğine dair endişeleri var ama bu kimlik doğrulama sağlandıktan sonra yapılacak neredeyse imkansızdır.”

Aşağıdaki gibi çalışır: İlk olarak, kulaklık tabanı ile doğrulanmış bir bağlantı kurar. Bu, bir dizi “tokalaşma” gerektirir ve güvenli bir bağlantı oluşturur. Bu olduğunda, kulaklık sesi dijital veriye dönüştürür, şifreler ve sadece şifrelenmiş verileri tekrar üsse aktarır ve konuşmayı son derece güvenli hale getirir.

“DECT bir 64-bit şifreleme kullanıyor ve Bluetooth'un 128-bit şifrelemesi var. Bu nedenle, kulaklıklar baz istasyonlarıyla uygun şekilde eşleştirildikten sonra, birisinin çağrı sırasında etkili bir şekilde dinlemesinin şansı neredeyse sıfırdır.”diyor Majikas.
 

DECT vs Bluetooth: Uzaklık İkilemi
 

DECT ve Bluetooth arasındaki en büyük farklardan biri DECT'in çok daha geniş bir menzile sahip olmasıdır: yaklaşık 100 metre (330 feet).

Bluetooth aralığı hangi sınıfın kullanıldığına bağlıdır:
•    Sınıf 1, yaklaşık 100 metre (330 feet) aralığındadır.
•    Sınıf 2, yaklaşık 10 metre (33 feet) 'dir.
•    Sınıf 3 sadece 1 metre (3 fit).

Bir ofis ortamında, bir Bluetooth baz istasyonu tipik olarak kulaklık seti gibi 1. Sınıf olacaktır. Ancak bir akıllı telefon genellikle 2 sınıftır'dir, bu nedenle aynı kulaklığın akıllı telefondan gelen bir aramayı cevaplaması gerekiyorsa, kendini otomatik olarak 2.sınıf güç seviyesine göre ayarlar. ( 3 sınıf genellikle yalnızca klavye ve fare gibi cihazlar için kullanılır.)

Ancak DECT'in daha geniş aralığı hem bir nimet hem de bir lanet olabilir. ABD'de, DECT belirli bir ana istasyonda en fazla 60 kanalı destekler. Avrupa'da, bu sayı 120'dir. Yoğun bir ofis ortamında ( çağrı merkezi gibi) , birçok ek kullanıcı baz istasyonunun sınırları içinde olmasına rağmen, şirketler mevcut kanalların tükenmesine neden olabilir.

Bu durumda, birkaç şey yapılabilir:

Öncelikle, ofis kurulumu dikkatli bir şekilde düşünülmelidir - baz istasyonları birbirlerinden yeterince uzaklaştırılarak parazite neden olmaz.

İkinci olarak, DECT aralığı, paraziti en aza indirmek için yüksek yoğunluklu ortamlarda yaklaşık 20 metre (60 feet) aşağıya çevrilebilir.
 

DECT vs. Bluetooth: Bağlantıyla İlgili Önemli Noktalar
 

Başka bir fark, bir DECT kulaklığın sadece bir başka cihaza bağlanabilmesidir - yani telefon şebekesine bağlantı sağlayan baz istasyonu.

Tek bir Bluetooth cihazı aynı anda en fazla 8 başka cihaza bağlanabilir. Bu yüzden aynı Bluetooth kulaklık , bir kullanıcının cep telefonuna, bilgisayarına, tabletine ve masa telefonuna bağlanmak için kullanılabilir.

Bluetooth Kulaklıklarımıza ulaşmak için buraya tıklayın.


 

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.
  • Bulut tabanlı internet platformu üzerinden hizmet veren ve şirkette herhangi bir telefon santrali bulundurmaya ihtiyaç duyulmayan yeni nesil telefon sistemine literatürde bulut santral adı verilmektedir.
  • Gelişen teknoloji, iletişim tekniklerinin arttırılması için çok önemli bir fırsattır. Bu yüzden de sürekli olarak günümüzde kullanılan teknolojik araçlar, farklı platformlar üzerinden hizmet vermeye devam etmektedir.
  • Şirketlerin başarılı olmasının arkasında, teknolojiden faydalanma oranları da önemli bir yer tutmaktadır. Bu yüzden de kurumsallık adı altında, birçok yeniliğin şirket sistemine doğru bir şekilde entegre edilmesi gerekir.