Her türlü bilgi barındıran sistemlere erişim sağlamak için telefonla yapılan işlemlere IVR adı verilmektedir. IVR sesli yanıt sistemi nedir çok merak edilen bir sorudur. Temel olarak iki farklı şekilde bu sistemin uygulandığını görmekteyiz. Bunlardan birisi gelen çağrılar iken diğeri ise giden çağrılardır. Inbound IVR gelen çağrıları ifade etmek için kullanılan bir terimdir. Outbound IVR ise giden çağrılara verilen isimdir.


IVR Sesli Yanıt Sistemi Nasıl Kullanılır?

  • Birçok önemli kurumun tercih ettiği mevcut sesli yanıt sistemi oldukça pratiktir. Bu noktada birçok değişik seçenek vardır.
  • Bu sistem sayesinde, uzaktan bir erişim sağlayarak tuş takımını aktif bir biçimde tercih edebilirsiniz.
  • Telefon üzerinde yer alan tuşlar ile yönlendirme yapılabilmektedir.
  • Buna göre ilk olarak bir anons duyulmaktadır. Bu anons içerisinde hangi tuş ile ne tür bir işlemin yapılacağı müşteriye bildirilmektedir.
  • Bu konuda gerekli olan net bilgileri alan müşteri DMTF tuşları ile istedikleri hizmet noktasında seçim yaparak tuşlara dokunmaktadır.
  • Ayrıca IVR sesli yanıt sistemi nedir çerçevesinde sesli bir yönlendirme mekanizması da devreye girmektedir.
  • Sesli komutlarda, müşterinin ses tonuna göre işlemler yapılabilmektedir.
  • Bu sistem, ellerin kullanılmadığı bir yöntemi de içermektedir. Buna göre özellikle araba kullanan kişiler, hiçbir tuşa basmadan, sadece ses komutları ile istedikleri bilgiye erişim sağlayabilmektedirler.


IVR Sesli Yanıt Sistemi Nerelerde Kullanılmaktadır?

Sistemin en yoğun şekilde kullanıldığı alanların başında bankacılık sektörü gelmektedir. Bankaların müşteri hizmetleri telefonu arandığı zaman genellikle sesli bir anons karşınıza çıkmaktadır. Bu anons, alınacak olan hizmet ile alakalı olarak telefon tuşlarının görevlerini size verecektir. Bunun yanı sıra hastane randevularında da aynı yöntemin tercih edildiğini görmekteyiz.

IVR sesli yanıt sistemi nedir çerçevesinde sigortacılık şirketleri, belediyeler, her türlü bilet satan kuruluşlar, kampanya düzenleyen firmalar, eğitim hizmeti veren okullar, borç sorgulaması yapabileceğiniz işletmeler, bu sistem sayesinde çok daha hızlı bir hizmet verebilmektedirler. Özellikle kurumlar açısından bakıldığı zaman yanıt sistemi sayesinde masrafların minimum düzeye kadar çekildiğini söylemek hiç de sürpriz olmayacaktır.

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.
  • Bulut tabanlı internet platformu üzerinden hizmet veren ve şirkette herhangi bir telefon santrali bulundurmaya ihtiyaç duyulmayan yeni nesil telefon sistemine literatürde bulut santral adı verilmektedir.
  • Gelişen teknoloji, iletişim tekniklerinin arttırılması için çok önemli bir fırsattır. Bu yüzden de sürekli olarak günümüzde kullanılan teknolojik araçlar, farklı platformlar üzerinden hizmet vermeye devam etmektedir.
  • Şirketlerin başarılı olmasının arkasında, teknolojiden faydalanma oranları da önemli bir yer tutmaktadır. Bu yüzden de kurumsallık adı altında, birçok yeniliğin şirket sistemine doğru bir şekilde entegre edilmesi gerekir.