Sanal Santral (Bulut Santral) Nedir ?

Sanal Santral (Bulut Santral), kişisel veya iş amaçlı olarak iletişim ihtiyacınızı çözmeye yönelik bir hizmetler bütünüdür. Sanal Santral size, normal bir santralin yapabildiklerine ek olarak yeni ve teknolojik özelliklere sahip bir sistem sunar. Sanal Santral, sayesinde tüm bu gelişmiş özelliklere sahip olmanın yanısırıa, tasarruflarda sağlarsınız. Sayısallaşan telefon hatlarınızın sabit ücreti ortadan kalktığı gibi, hesaplı görüşme ücretleriyle de, görüşme bedellerini de aşağılara çekersiniz.

Masrafsız ve Pratik Kurulum
Santral ofiste yer işgal etmeksizin, telefon numaranız da isterseniz aynı kalarak 20 dakikada tüm altyapı kurulumu tamamlanır ve kurulumun ardından zaman ve para kaybı olmaksızın işinizin başına geçebilirsiniz.
Hiçbir Çağrıyı Kaçırmama
En yoğun zamanlarda dahil hiç bir çağrıyı kaçırmaz; çağrı raporları ve görüşmelerin kaydı operatör yardımı olmaksızın Bulut Santral teknolojisi kendisi çalışır. Kolay ayarlanabilir ve istendiği zaman bu ayarlar kolayca değiştirilebilir.
Masrafsız Sürekli Bakım ve Sürekli Hizmet
Bulut Santral, ek kurulum gerektirmeden esnek teknolojisi sayesinde işiniz ve şube ağlarınız ile birlikte büyür. Bakım esnasında hizmetimiz sekteye uğraşamdan Ctcomm tarafından düzenli olarak bakımı yapılır.

Bulut Santral (Sanal Santral) Nasıl Çalışıyor?

Sanal Santral (Bulut Santral) kendisine uygulanan senaryo ya göre çalışır. Altta örnek bir senaryo görülmektedir. Burada anlatılan senaryonun birçok farklı hali uygulanabilir. Sanal santralin en büyük özelliği ihtiyaca göre şekillenebilecek bir esnekliğe sahip olmasıdır.

Kısaca örnek senaryomuzu inceleyelim

Tanımladığınız firma telefonu arandığında, sanal santral telefonu açar ve size özel karşılama mesajını okumaya başlar, ( A firmasına hoş geldiniz, Destek için 1 e, satış için 2 ye basınız, dahili numarayı bilmiyorsanız, operatöre bağlanmak için lütfen bekleyiniz" gibi)

  • Sonrasında örneğimizde "destek" tuşuna basılırsa, grup olarak tanımlanmış telefonlar, programladığımız mantıkla çalar. ( Destek operatörlerinde, hepsi aynı anda, sırayla yada hep aynı sırayla, vb.)
  • Örneğimizde "Satış" tuşuna basılırsa, satışçının dahilisi ve cep telefonu aynı anda çalar. Ofis içinde dahiliden numarayı karşılar. Ofis dışında ise cep telefonuyla aramayı karşılar. ( Her ikisine de ulaşılamazsa arayanın "ses mesaj kaydı" alınıp satışçının mailine gönderilir.)
  • Belli hatlardan gelen aramalar ya da belli dahili tuşlamalarında aramalar, direk hatlara aktarılabilir.

Bulut Santral (Sanal Santral) Avantajları Nelerdir ?

Günümüzün teknolojisini, kişisel ya da küçük ve orta ölçekli firmalara kadar götüren bir sistem olan sanal santralin, bir çok avantajı vardır.

  • En büyük avantajlarından biri, herhangi bir santral yatırımı gerektirmemesidir. Bütün ip santral özelliklerini kullanabilirken, kurulum, güncelleme ya da daha sonrasında sistem yenileme gibi, önünüze çıkabilecek tüm donanım ve yazılım masraflarından kurtulmuş olursunuz.
  • Diğer bir avantajı, çalışma alanınızı bir ofisle sınırlandırmamanızdır. Dahili numaralarınız, farklı binalarda, şehirlerde, hatta ülkelerde olabilirken. Bir cep telefonunu bile, dahili hat olarak sisteminize ekleyebilirsiniz.
  • Bir başka avantaj ise, birçok firmada bir sekretarya bulundurulmadığından, telefonlar iş konusu hakkında bilgisi yetersiz kişilerce açılabilmektedir. Hatta çoğu zaman ofiste kimse olmadığından açılamamaktadır. Buda firmanın prestij kaybına, hatta iş kaybına sebep olmaktadır. Bu durumda sanal santral araya girerek, kurumsal kimliğinizi sergiler. Aramayı cebinize bir dahili gibi bağlar. Size bağlayamazsa eğer, arayanın mesajını alır ve mailinize iletir (Sizde Sanal Santrali arayarak, bırakılan mesajları ücretsiz dinleyebilirsiniz.) Böylece hem kurumsal imajınızı korumuş olursunuz hem de potansiyel müşterilerin, size her ihtimalde ulaşmasını sağlamış olursunuz.
  • Sanal santralin bir avantajı da sizi sabit hat giderlerinden kurtarmasıdır. Eski tip sabit hatlar, aynı anda tek bir arama kapasitelidirler. (siz aradığınız anda gelen aramaya meşgul çalması) Bu yüzden bir çok firma 5-6 sabit hat, hatta onlarca hat alarak PBX dediğimiz yapıları oluşturmakta ve onca hattın sabit giderlerini de ödemektedirler. Bu sabit giderler yüzlerce liraları bulmaktadır. Sanal santralin bu duruma getirdiği en büyük güzellik, sizi bu sabit hat giderlerinden kurtarmasıdır. Kısaca bir hattınızı ( bu en çok aranan hattınız olacaktır) sayısal hatta çevirdiğimizde, öncelikle sabit gider ortadan kalkar ve 1 telefon hattından aynı anda onlarca arama yapabilmeye başlarsınız (Aynı anda 100 adet anlık çağrıya ulaşılabilmektedir.) Bu sayede tek bir hat tüm işinizi çözer ve sizde hem sayısala taşıdığınız hat için, hem de atıl duruma düşen hatlarınızı iptal ettirdiğiniz için sabit giderlerden kurtulursunuz.
  • Bir çok girişimci sabit hat kullanmamasına rağmen, dışarıdan aranabilme avantajını istemektedir. Sanal santralin burada size sunduğu avantaj ise, istenen her ilde, size sayısal tabir ettiğimiz onlarca arama kapasiteli) hatları size, hem de ücretsiz tahsis edebilmesidir. Bu hatların tahsisiyle, siz, en kısa sürede aranabilir hale gelmekte ve size özel ses kaydı ve de yönlendirme senaryoları ile kurumsal imajınızı sergileyebilmektesiniz.
  • Maliyetler demişken, irili ufaklı bir çok firmanın Telekom maliyetlerinde tasarrufa gitme düşüncesindedir. Sanal santralin burada size sağlayacağı avantaj yapacağınız tüm aramalarda en düşük fiyatlarla konuşmalarınızı sağlaması ve neyi ne için ödediğinizi bilmenizdir. Size verilecek kullanıcı adı ve şifreyle tüm arama detaylarınızı anlık olarak takip edebilmektesiniz. Böylece tüm iletişimin kontrolü de size geçmiş olmaktadır.
  • Bu sisteme dahil olan tüm firmalar, kendi aralarında da isterlerse ücretsiz görüşebilmektedirler. Böylece yoğun görüştüğünüz kurumları da (örneğin müşterilerinizi) sisteme dahil ettiğinizde, Telekom rakamlarınızda önemli düşümler sağlanabilmektedir.

Sanal Santral (Bulut Santral) Özellikleri Nelerdir?

  1. DID Numarası
    Kendi numaranızı ya da bizim temin edeceğimiz numarayı sanal santralde kullanabilirsiniz. Kendi numaranızı kullanmamız durumunda ise, telefon hattınız dijital alt yapıya dönüştürülerek, aynı anda karşılıklı 100 arama yapabilecek kapasiteye ulaşmaktadır. İstenmesi durumunda istenen sayıda numara tarafınıza tahsis edilebilir.
  2. Sınırsız dahili numara
    Belli bir lokasyona bağlı kalınmaksızın, aynı bina, şehir ya da ülke dışından olabilecek şekilde sınırsız dahili telefon kullanma hakkınız vardır. Kullanılacak noktada geniş bant internetin (ADSL,Fiber,Kablo) olması yeterlidir.
  3. Sesli karşılama (IVR)
    Abonenin aranması anında, aramayı karşılayan ve firmaya özel yapılan ses kaydıdır. Firmanın kurumsal kimliğini ortaya koyması açısından fazlasıyla gerekli bir özelliktir. Çünkü günümüzde, bir çok firmanın sekretarya hizmeti olmadığı için, müşteri aranmalarında telefon cevaplama, fazlasıyla sorun teşkil etmektedir. İşte bu aşamada, müşterinin karşılanıp, istenen dahili ya da mobil aboneye yönlendirilmesini sanal santral üstlenir.
  4. Sesli mesaj (VoiceMail)
    Aranan aboneye ulaşılamaması durumunda, dahili sesli mesaj sistemi devreye girer ve müşterinin mesajını alır. Bu alınan mesajı, sisteme bağlı dahili bir telefondan, sanal santral uzaktan aranarak ya da sisteme tanıtılmış mail adresinden dinleyebilir..
  5. Beklemede Müzik
    Sanal santral (Bulut santral) aboneleri, arayan kişiyi beklemeye aldıklarında, bekleme müziği devreye girer. İstenen müzik bekleme müziği seçilebilir.
  6. Konferans görüşme
    Sanal santral aboneleri, istedikleri telefonları dahil edebilecekleri, konferans görüşmeleri yapabilirler.
  7. Zaman bazlı yönlendirme
    Size uygun senaryo ya göre, mesai saati, dışı ya da istenen belli zamanlarda, sanal santral sistemini farklı dahili yönlendirmelerle çalışması sağlanabilir. ( Örneklemek gerekirse, mesai saatleri dışında cebe ya da fabrika bekçisine aramaların yönlendirilmesi gibi )
  8. Cep telefon yazılım desteği (Voip Softphone)
    Sanal santral (Bulut santral) sisteminde, dahili numara olarak, bilgisayara ya da cep telefonuna kurulan yazılımlar tanımlanabilir.
  9. Sesli mesajların E-maile yönlendirilmesi
    Sizi arayanların bıraktığı sesli mesajlarını, E-Mail adresinize, ses dosyası olarak ve arayanın bilgileriyle birlikte ulaştırır.
Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.