Birçok önemli şirket, kurmuş oldukları çağrı merkezleri ile aktif bir biçimde hizmet vermektedir. Özellikle kurumsal olan firmalar, gün içinde binlerce defa arandığı için kesinlikle bir çağrı merkezin sahip olmalıdır. Bu noktada yeni bir santral ve çağrı merkezi sistemi, sağlamış olduğu avantajlar ile dikkat çekmeye başlamıştır. Bunun ismi bulut teknolojisidir. Çağrı merkezlerinin bulut teknolojiye taşımanın faydaları nelerdir konusu birçok cevaba sahiptir.


Bulut Teknolojisi Nedir?


Günümüzde birçok işlemin internet aracılığı ile yapılmaya başlanması, tüm sektörleri olumlu bir biçimde etkilemiştir. Bu noktada çağrı merkezlerinin ve santral sahibi olan kurumların, bulut adı verilen teknolojiyi kullanmaya başladığını görmekteyiz. Bulut teknolojisi, tamamen internete dayalı olarak tasarlanmış olan yeni bir sistemdir. Her türlü işlem için kullanılabilmektedir. Çağrı merkezleri için son derece ideal olarak tanımlanmaktadır.


Bulut Teknolojisinin Çağrı Merkezlerine Sunduğu Avantajlar Nelerdir?
 

  • Bulut teknolojisine sahip olan çağrı merkezlerini kurmak oldukça kolaydır. Bu noktada çağrı merkezinin alt yapısı hazır olduğu için bu sistemi sadece internete geçirmek kalmaktadır. Bu durum hem zaman tasarrufu sağlamakta hem de masrafları azaltmaktadır.
  • Bulut sisteminin kullanılmış olduğu çağrı merkezlerinde eş zamanlı olabilecek çağrıları karşılamak mümkündür. Bunun için voip numaraları da kullanılabilmektedir.
  • Kuyruk izleme sisteminin olması bir diğer önemli avantaj olarak dikkat çekmektedir. Kuyrukta olan çağrıların bekleme süreleri çok rahat bir biçimde görüntülenebilmektedir. Bunun yanı sıra konuşma yapılan çağrı için de aynı özellikler devreye sokulabilmektedir.
  • Kuyruk ile alakalı olarak her türlü istatistik, bulut sistemi sayesinde raporlanmaktadır.
  • Çağrı merkezlerinin bulut teknolojiye taşımanın faydaları nelerdir noktasında yedek alma şansınız da vardır. Çünkü internet üzerinden kullanılan sistemler, daha geniş bir kapasiteye sahiptir. Bu sayede olağanüstü durumların gerçekleştiği anlarda istenildiği kadar yedek alınabilmektedir.
  • Ara yüzün basit ve sade olması ise bir başka avantaj olarak çağrı merkezlerine sunulmaktadır.

Çağrı merkezlerinin bulut teknolojiye taşımanın faydaları nelerdir çerçevesinde adı geçen avantajlardan yararlanmak için bu sisteme geçebilirsiniz. Çok kısa sürede kurulacak olan santral ile işlemlerinizi aksatmadan yapmaya devam edebilirsiniz.

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.