Son yıllarda birçok farklı buluş ve yenilik, her türlü sektörü derinden etkilemeyi başarmıştır. Özellikle yapay zeka adı verilen ve bilgisayar alt yapılı olan sistem, yavaş yavaş insanların yerini almaya başlamıştır. Yapay zeka ve çağrı merkezleri günümüzde en çok tartışılan konuların başında gelmektedir. Özellikle masraf noktasında kurumlara avantaj sağlayan bu sistem üzerinde birçok çalışma yapılmaktadır. Hatta bazı ülkelerde yavaş yavaş bu sisteme geçilmeye başlanmıştır.


Yapay Zeka Çağrı Merkezlerinde Nasıl Avantajlar Sağlamaktadır?

  • Çağrı merkezlerinin aranma nedenleri arasında ilk sırada bilgi almak bulunuyor. Bilgiye erişim insan eli ile bazen çok uzun zaman alabiliyor. Bu noktada müşterinin daha fazla telefon başında beklemesi iki taraf için de olumsuz bir durum olarak tanımlanıyor. Ancak yapay zeka sistemleri sayesinde yapılacak olan kodlama sayesinde sadece birkaç saniye içerisinde gereken tüm bilgilere erişim sağlamak mümkün oluyor. Ayrıca 7/24 çalışan yapay zeka ürünleri, herhangi bir yorgunluk belirtisi göstermeden her zaman istenilen bilgiyi sunabiliyorlar.
  • Yapay zeka ve çağrı merkezleri çerçevesinde dikkat çeken bir diğer avantaj ise tahmin edebilme yeteneğidir. Özel olarak dizayn edilen botlar, müşterinin ses tonu ile alakalı olarak bir değerlendirme yapabiliyor. Bu değerlendirme sonrasında ise müşteriye uygun bir çağrı merkezi elemanına yönlendirme gerçekleştirilebiliyor.
  • Yapay zeka robot ya da sistemleri, çağrı merkezlerindeki her türlü görüşmeyi anında depolayabiliyorlar. Bu sayede hizmet kalitesi ya da müşteri tercihleri açısından bir değerlendirme yapılacağı zaman ekstradan bir işlem oluşturmaya gerek kalmıyor. Botlar sayesinde gerekli olan tüm verilere erişim sağlanabiliyor.


Yapay Zeka Çağrı Merkezinde Nasıl Kullanılıyor?

Yapay zeka ürünlerinin çağrı merkezi üzerinden hizmet vermesi, belli bir sistem üzerinden gerçekleştiriliyor. Buna göre müşterinin daha önce girmiş olduğu web sitesi, yapmış olduğu farklı tercihler, bulunmuş olduğu lokasyon, doğal diş işlemi sistemi sayesinde çözümlenmeye başlanıyor. Böylelikle ortaya genel bir profil çıkmış oluyor. Yapay zeka ve çağrı merkezleri bu profile göre tahmin edebilme yeteneğini kullanarak ihtiyaçları belirlemiş oluyor. Bu sayede çok daha verimli bir ilişki ağı ortaya çıkıyor.

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.
  • Bulut tabanlı internet platformu üzerinden hizmet veren ve şirkette herhangi bir telefon santrali bulundurmaya ihtiyaç duyulmayan yeni nesil telefon sistemine literatürde bulut santral adı verilmektedir.
  • Gelişen teknoloji, iletişim tekniklerinin arttırılması için çok önemli bir fırsattır. Bu yüzden de sürekli olarak günümüzde kullanılan teknolojik araçlar, farklı platformlar üzerinden hizmet vermeye devam etmektedir.
  • Şirketlerin başarılı olmasının arkasında, teknolojiden faydalanma oranları da önemli bir yer tutmaktadır. Bu yüzden de kurumsallık adı altında, birçok yeniliğin şirket sistemine doğru bir şekilde entegre edilmesi gerekir.